Friday, September 4, 2009

Pakar IT ?

Aku ni terer jugak menaip, tapi bab komputer ni amat lah lembap.

Satu hari di pejabat, aku minta tolong Hasnah untuk buat borang tuntutan, dia tolong bukakan fail di komputer. Siap kerja, aku tanya Hasnah, "nak buat apa lak lepas ni?", Hasnah jawab , "lepas ni save kan...." save? macamana ni..... Hasnah dgn spontan menemplak aku " heh, mana sufyan? kau pergi panggil sufyan suruh save kan". Untuk pengetahuan, sufyan adalah anak sulong aku yang mengalami masalah spastik. walau pun dia kurang upaya tetapi pandai guna komputer.

Di rumah bila anak-anak tinggalkan komputer "on" selepas digunakan, aku terus tutup suis. Orang rumah aku berleter panjang, katanya nanti rosak. si Haleeda yang masa tu belum pun 4 tahun jadi penyelamat aku, mengajar cara nak shutdown.. hahaha... demikianlah cerita seorang pakar IT?

No comments:

Post a Comment